zondag 7 augustus 2011

Mag het ietsje minder?

Help, ik word overladen met informatie! Ik zie door de woorden de tekst niet meer.
Het nieuwe Schrijven Magazine ligt in de brievenbus. En ik heb het vorige nummer nog niet eens uit. Ik besluit om dat eerst te doen. Ik ga verder waar ik was gebleven, bij de post-it. Het stikt van de namen van schrijvers. Ik heb inmiddels geleerd dat het lezen van het werk van anderen belangrijk is als je zelf wilt schrijven. Ik pak pen en papier en begin de namen van de genoemde schrijvers op te schrijven. Al snel bedenk ik me dat een markeerstift misschien makkelijker en sneller geweest zou zijn.

Ik heb me voorgenomen om minimaal een boek per maand te lezen. Ja, dat is erg weinig, ik weet het. Ik lees graag, maar op het werk lees, typ en schrijf ik ook al de hele dag. Ook al zijn het geen boeken of verhalen, toch lukt het me 's avonds niet goed om (veel) te lezen. Maar op dit tempo, heb ik twee jaar nodig om van alle zojuist opgeschreven schrijvers één boek te lezen.

Dan heb ik het nog niet gehad over de schrijfoefeningen en schrijfwedstrijden in het blad. En andere tijdschriften, zoals KortVerhaal. Mijn cursus korte verhalen schrijven. Het opgeven voor workshops van de schrijversschool in de buurt die ik deze week ontdekt heb. Of het lezen van verhalen op Basicpublishing.

Mag het ietsje minder informatie zijn? Of mag ik wat extra tijd hebben om alle informatie te verwerken? Doe mij dat laatste maar dan. Waar kan ik dat krijgen?

Geschreven in juni 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten