zondag 7 augustus 2011

Toch bedankt

Je was al lange tijd in de familie. Eerst diende je mijn ouders. Maar je ging mij steeds meer helpen met mijn huiswerk. Met name met Engels. Dus toen hebben mijn ouders jou aan mij "overgedragen". Toen ik het huis uit ging, nam ik je mee. Ondertussen zijn we nog een keer verhuisd en weer nam ik je mee. Ook mijn vriend was erg op je gesteld, dus die had er geen problemen mee dat je bij ons woonde.

Onze volgende verhuizing zul je niet meer mee maken. We hebben je inmiddels moeten vervangen, want je werd oud. Je begon te stotteren en ook je zicht werd steeds slechter. Het leek erop dat je er geen zin meer in had, dus hebben we besloten om afscheid van je te nemen.

Wel heb ik gezorgd voor een nieuw onderkomen voor je. Want ik heb iemand gevonden, die je gezelschap nog even nodig heeft. Je gaat schitteren in een theatershow. Als dat geen mooie nieuwe baan is? Je nieuwe functie kun je nog wel aan. Je hoeft er alleen maar te zijn en verder niks meer te doen.

Je timing om ons duidelijk te maken dat je er geen meer in had, was wel niet zo gepast. Je ging stuk tijdens onze favoriete tv-serie. Toch bedankt, kleine tv.

Geschreven in april 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten